درمانگاه‌های جدید تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان امیراعلم افتتاح شد؛ گامی در راستای بهبود کیفیت خدمات‌رسانی مطلوب و آموزش مؤثر 

درمانگاه‌های جدید تخصصی و فوق تخصصی مجتمع بیمارستانی امیراعلم با حضور مسئولان وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی تهران و همچنین خیرین سازنده راه‌اندازی شد. 


به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در مراسم افتتاح درمانگاه‌های جدید تخصصی و فوق تخصصی مجتمع بیمارستانی امیراعلم که دوشنبه 20 آبان 98 برگزار شد؛ در ابتدا دکتر آرش جعفریه رئیس بیمارستان امیراعلم با اشاره به اینکه روزانه در درمانگاه این بیمارستان ۶۰۰ بیمار درمانگاهی ویزیت می‌شوند، گفت: سالانه نیز در حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار عمل جراحی در این بیمارستان انجام می‌شود، البته تمام خدماتی که تاکنون به مردم ارائه داده‌ایم با محدودیت‌های فیزیکی موجود همراه بود. 



 
وی با اشاره به اقدام خیرین سازنده درمانگاه جدید بیمارستان، ادامه داد: ۹ واحد درمانگاهی اکنون به ۲۷ درمانگاه رسیده است و فضای ۴۰۰ متری درمانگاه امروز حدود ۳۰۰۰ متر است. در ساختمان جدید خدمات MRI تست تشخیص سرگیجه، فیزیوتراپی و ... را به مراجعین ارائه دهیم. 
دکتر جعفریه بابیان اینکه تونلی میان درمانگاه و بیمارستان احداث کردیم تا انتقال بیماران راحت‌تر صورت گیرد، تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم گستره خدمات خود را افزایش دهیم از تمام ظرفیت‌های موجود بهینه استفاده کرده‌ایم. 
این عضو هیات علمی دانشگاه با اشاره به اینکه همچنان با مشکلاتی مانند تخصیص بودجه برای بحث‌های هتلینگ بیمارستان روبرو هستیم؛ خاطرنشان کرد: امیدواریم وزارت بهداشت نگاه ویژه‌تری به این بخش و این بیمارستان داشته باشد.
 
۴۴ هزار تخت بیمارستانی در حال ساخت در کشور
در ادامه دکتر سید کامل تقوی نژاد معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت بهداشت، ضمن تبریک فرارسیدن ولادت پیامبر (ص) و تشکر از خیرین سازنده این درمانگاه‌ها، گفت: حضور بنده در این مراسم برای تقدیر و تشکر از خیرینی است که برای کمک به همنوعان خود به کمک ما شتافته‌اند؛ هیچ‌گاه کار خیر فراموش نخواهد شد. 
 
 
دکتر تقوی نژاد با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۴ هزار تخت بیمارستانی در کشور در حال احداث است، یادآور شد: در صورت ادامه روند تخصیص بودجه عمرانی، شاید حدود ۱۵ سال زمان ببرد تا پروژه‌های پیش رو به بهره‌برداری برسد؛ البته آن‌هم به شرطی که پروژه جدیدی به دست نگیریم. 
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت بهداشت، در ادامه افزود: نظام سلامت همواره در حال تلاش برای ارائه خدمات مطلوب به مردم است. دولت نیز در این زمینه از تمام ظرفیت‌های خود استفاده می‌کند و همواره هنگام تخصیص بودجه اولویت ویژه‌ای برای حوزه سلامت مردم قائل می‌شود. این موضوع در دولت تدبیر و امید قوت بیشتری به خود گرفت و همواره یکی از سیاست‌های این دولت ارائه خدمات و دستاوردهای پزشکی در سراسر کشور حتی در دورترین نقاط بود.
وی بابیان اینکه وزارت بهداشت به دنبال جذب کمک دیگران و بخش خصوصی با استفاده از ظرفیت‌های موجود است؛ یادآور شد: بحثی در ارتباط با مولدسازی دارایی‌های اکنون ما وجود دارد که وزارت بهداشت به دنبال شروع آن است. تاکنون برآورد کرده‌ایم غریب به ۲۰۰ هزار میلیارد تومان مجموع دارایی‌هایی است که در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار دارد. مشاهده می‌کنیم برخی جاها از ظرفیت‌ها و یا ساختمان‌ها به‌درستی استفاده نمی‌شود، وزارت بهداشت در تلاش است تا بخش مدیریتی در این زمینه تعریف کند تا به استفاده حداکثری از منابع موجود برسیم.
دکتر تقوی نژاد در ادامه با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت‌های بانکی، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری سلامت و جذب کمک خیرین از اولویت‌های وزارت بهداشت است، تصریح کرد: در این زمینه اقدامات مناسبی صورت گرفته است اما نیاز است تا بیشتر از توانمندی‌های خیرین بهره‌مند شویم. شاید تاکنون مشکل از طرف ما بوده که به‌طور دقیق نیازها و کمبودهای خود را برای خیرین تشریح نکرده‌ایم. پس اکنون ما دست نیاز خود را برای توسعه بخش‌های نظام سلامت به‌سوی خیرین دراز می‌کنیم.
 
 
سپس مهندس علی کوهپایه‌ یکی از خیرین سازنده این درمانگاه‌ها حضور گرم و همراهی مدعوین را در این کار خیر ارزشمند توصیف کرد و گفت: کاری که برای هم‌وطنان، بیماران نیازمند و برای رضای خدا انجام می‌دهی اصلاً نمی‌توان با پول به آن ارزش داد.
توضیح اینکه؛ در پایان این مراسم توسط مسئولین، از خیرین سازنده مجموعه درمانگاهی مجتمع بیمارستان امیراعلم مهندس علی کوهپایه‌ و مهندس محمد شمس زاده تقدیر شد، همچنین کلیپی از روند ساخت درمانگاه‌ها به نمایش گذاشته شد. 
 
 
درمانگاه‌های جدید تخصصی و فوق تخصصی مجتمع بیمارستان امیراعلم دارای کلینیک‌های درد، روماتولوژی، گوش، رینولوژی، حنجره، جراحی عمومی، جراحی پلاستیک، تغذیه، آنکولوژی، قلب و MRI است و همه‌روزه به‌غیراز روزهای تعطیل در دو نوبت صبح و عصر به بیماران خدمت‌رسانی می‌کند. 
خبرنگار: الهام علی
عکس: وحید مزاجردی
 
الهام علی
تهیه کننده:

الهام علی